Siostra Ewelina Łucka ze Zgromadzenia Sióstr Świętej Jadwigi

Siostra Ewelina Łucka ze Zgromadzenia Sióstr Świętej Jadwigi © Fot. E. Łucka

Pragnienie, aby drugi rósł

Siostra Ewelina Łucka, z którą dziś rozmawiam, należy do Zgromadzenia Sióstr Świętej Jadwigi Królowej Służebnic Chrystusa Obecnego, nazywanych jadwiżankami wawelskimi. Ta młoda wspólnota zajmuje się przede wszystkim wprowadzaniem w misterium liturgii, a w szczególności katechumenatem osób dorosłych, pragnących przystąpić do sakramentów chrztu, bierzmowania i Eucharystii. Siostra Ewelina jest także coachem chrześcijańskim. W swojej pracy wspiera osoby chcące „iść dalej” w życiu, także na płaszczyźnie duchowej.

Wierni w kolejce do obrazu Madonny

Wierni w kolejce do obrazu Madonny © Fot. M. Woś

13 listopada w Pompejach

Każdego roku, 13 listopada, w sanktuarium w Pompejach obchodzona jest szczególna rocznica – przywiezienia obrazu Królowej Różańca Świętego do zapomnianego wtedy miejsca. To wydarzenie stanowi kamień milowy w historii pompejańskiego kościoła, powstania nowego miasta oraz misji różańcowych, które z Doliny Pompejańskiej rozprzestrzeniły się na cały świat! 

Hostia w rękach kapłana

Hostia w rękach kapłana © Fot. Freepik

Jak Hostia na patenie. Część 3

Papież Benedykt XVI pisał, że to, co było święte dla poprzednich pokoleń, również dla nas pozostaje święte i wielkie. Postaram się ukazać, jak dawna msza może stanowić inspirację w przeżywaniu odnowionej po soborze. Pragnę nie tyle skupiać się na różnicach w obu formach liturgii, lecz na tym, co je łączy, a także co zaczerpnięte ze starej uczy lepiej przeżywać nową. 

Francisco de Zurbarán, Madonna Różańcowa

Fragment obrazu: Madonna Różańcowa, autorstwa Francisco de Zurbarána © Fot. Wikicommons

Madonna Różańcowa adorowana przez kartuzów

„Madonna Różańcowa” Francisco de Zurbarána to jeden z najwspanialszych i najcenniejszych obrazów w Galerii Malarstwa i Rzeźby Muzeum Narodowego w Poznaniu, pochodzący z kolekcji Fundacji im. Raczyńskich. To wybitne dzieło należy do cyklu 33 płócien zrealizowanych przez artystę dla klasztoru kartuzów w Jerez de la Frontera w latach 1638-1639. 

Aimé Duval z gitarą

Aimé Duval z gitarą © Fot. Wikicommons

Gitarzysta Boga. Ojciec Aimé Duval

W latach pięćdziesiątych XX wieku śpiewał o Chrystusie i Ewangelii, nie ograniczając się do występów w kościołach i kaplicach, ale występował w pubach i na scenach koncertowych Europy i Ameryki. Jego pierwsza płyta sprzedała się w nakładzie jednego miliona egzemplarzy. Potrafił nawiązać kontakt ze swoją publicznością i stał się pionierem nowej ewangelizacji.